isimsizdeniz
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

isimsizdeniz

::..HoŞgELDiNiZ..::
 
AnasayfaKapıLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

 

 Dört mezhepten birine uyulmazsa

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Elİf_AyÇa

Elİf_AyÇa


Mesaj Sayısı : 137
Kayıt tarihi : 15/05/09
Yaş : 28
Nerden : ceennemın dıbınden xD

Dört mezhepten birine uyulmazsa Empty
MesajKonu: Dört mezhepten birine uyulmazsa   Dört mezhepten birine uyulmazsa Icon_minitimeC.tesi Mayıs 16, 2009 5:45 pm

Sual: (Mezhep imamına uymak Allah’ı ve Resulünü bırakıp kula kul olmak demektir. Müslümanlar müctehidleri peygamber kadar yükselttiler Kur'andan ayrılıp "müctehidin sözü varken Kur'anla amel edilmez" dediler. Sonra gelen âlimlere kıymet vermediler. Halbuki sonra gelen âlimler öncekilerden daha ileri olur. İmam Malik bir mezhebi bilirse Abduh her mezhebi bilir!) diyen birisine nasıl cevap vermeli?
CEVAP
(Müctehidleri Peygamber kadar yükselttiler) sözünü bir müslüman söyleyemez. Çünkü bu söz dört mezhepteki milyonlarca müslümana kâfir damgasını basmaktır. Müslümana kâfir diyenin kendisi kâfir olur. Bir mezhebe tâbi olan mümini Kur'andan ayrılmakla suçlamak ise bundan daha büyük iftiradır.
Mezhep Kur'an ve Sünnet yolu demektir. Bir mezhep imamına uyan Kur’an-ı kerime ve Resulullaha uyduğuna iman etmiş demektir. Hiçbir müslüman (müctehidin sözü varken Kur'an ile amel edilmez) demez. Bu söz mezhepsizlerin temiz müslümanlara yaptıkları çirkin iftiralardan biridir.

Müslüman nasıl düşünür
Bir mezhebe tâbi olan müslüman şöyle der:
(Kur’an-ı kerime uymak istiyorum. Fakat Kur’an-ı kerimden ve hadis-i şeriflerden kendim hüküm çıkaramıyorum. Anladığım hükümlere güvenemem ve uymam. Mezhep imamının anlamış olduğuna güvenirim ve uyarım. [Nasıl ki dünya işlerinde işin ehline gidiyor yani bir yerim ağrıyınca notere değil de doktora hem de mütehassısına gidiyorsam kendi ilacımı kendim yapmayıp kendi kendimi ameliyat etmiyorsam daha hassas olan din işinde de müctehid olan İslam âlimine yani mezhebimin imamına gider ona teslim olur dediklerine harfiyen uyar yaparım.] Çünkü o benden daha âlimdir. (Kendi anlayışı ile mana çıkaran kâfir olur) hadis-i şerifinden korkarım. İlimlerinin takvalarının sonra gelenlerden kat kat üstün olduğu hadis-i şeriflerle bildirilmiş olan o büyük âlimlerin bile Kitâbdan ve Sünnetten çıkardıkları hükümler birbirine benzemiyor. Hüküm çıkarmak kolay olsaydı hep aynı şeyi anlarlardı.)

(Sonra gelen âlimler öncekilerden daha ileri olur) sözü fen bilgileri için doğrudur. Din bilgilerinde ise Resulullahın (Her asır kendinden öncesinden daha şerdir. Kıyamete kadar hep böyle olur) hadis-i şerifine itibar edilir. Bu hadis-i şerif fen adamlarının şahsiyetleri ve fen vasıtalarını kullanmaları bakımından da muteberdir.

Elbet bu kaide çoğunluk için muteberdir. Her asırda bundan müstesna olanlar bulunmuştur. Mezhepsiz reformcu fen bilgisi ile din bilgisini birbiri ile karıştırmakta fen ile fen adamını da aynı şey sanmaktadır. Fen elbet ilerliyor. Fakat bu ilerleyiş fen adamlarının ileri olması demek değildir. Sonra gelen fen adamları arasında öncekilerden daha geri daha bozuk olanları az değildir.
Din imamlarımız Kur’an-ı kerimden mana çıkarmaya kalkışmadılar. Kendilerini bundan âciz gördüler. Resulullahın Kur’an-ı kerime nasıl mana verdiğini Eshab-ı kiramdan sorup araştırdılar. Eshab-ı kiramın anladıklarını da kendi anlayışlarına tercih ettiler. İmam-ı a'zam hazretleri herhangi bir sahabinin sözünü kendi anladığına tercih ederdi. Resulullahtan ve Sahabeden bir haber bulamayınca ictihad etmek zorunda kalırdı.

Böyle olduğunu vehhabiler bile bildiriyorlar. Vehhabi Feth-ul-mecid kitabı 388. sayfasında diyor ki:
(Ebu Hanife “rahimehullah” dedi ki: Kitabullaha ve Resulullahın hadisine ve Sahabenin sözlerine uygun olmayan bir sözümü bulursanız bu sözümü bırakınız! Onları alınız!
İmam-ı Şafi’i dedi ki: Kitabımda Resulullahın sünnetine uymayan bir şey bulursanız benim sözümü bırakıp Resulullahın sünnetini alınız!)

Ehl-i sünnet âlimlerinin Kitabullaha ve hadis-i şeriflere ne kadar sıkı sarılmış olduklarını vehhabi kitabının bu yazısı bile göstermektedir. Bunun içindir ki Kur’an-ı kerimin ve hadis-i şeriflerin doğru manalarını anlamak isteyenler Ehl-i sünnet âlimlerinin kelam ve fıkıh kitaplarını okumalıdır. Kitabı ve sünneti bildiren (Ehl-i sünnet) âlimlerinin kitaplarından kaçanların Haktan kaçan cahillere benzediklerini kendi kitapları da yazmış oluyor.

Her asırda gelen İslam âlimleri daha önce gelenlerin büyüklükleri üstünlükleri vera ve takvaları karşısında titrerler onların sözlerine senet delil olarak sarılırlardı.

Bu din edep dini tevazu dinidir. Cahil cüretkâr olur kendini âlim sanır. Âlim olan tevazu gösterir. Cehenneme gidecekleri hadis-i şerifle haber verilen 72 bid’at fırkasının reisleri de derin âlim idi. Fakat onlar ilimlerine güvenerek Kitâbdan Sünnetten mana çıkarmaya kalkıştılar. Böylece Eshab-ı kirama uymak şerefine kavuşamadılar. Onların doğru yollarından saptılar.

Dört mezhebin âlimleri derin ilimlerini Kur’an-ı kerimden ahkam çıkarmakta kullanmadılar. Buna cesaret edemediler. Resulullahın ve Eshab-ı kiramın bildirdiklerini anlamakta kullandılar.

Allahü teâlâ insanlara (Kur’an-ı kerimden hüküm çıkarın) demiyor. (Resulümün ve Eshabının çıkardığı hükümlere uyun bunları kabul edin) buyuruyor. (Resulüme itaat edin ona tâbi olun) âyet-i kerimesi ve (Eshabımın yoluna sarılın) hadis-i şerifi bunu açıkça bildirmektedir. Âlimler bile Kur’an-ı kerimin manasını anlamakta güçlük çekerken bir cahil murad-ı ilahiyi bilmeden nasıl olur da Allah şöyle buyuruyor Resulullah böyle buyuruyor diyebilir? Derse dediği nasıl doğru olabilir? Allahü teâlâ böyle söylemeyi yasakladı. Tefsir âlimleri ve mezhep imamları bile bu sözü söylemeye cesaret edememiştir. Anladıklarını bildirdikten sonra (bu benim anladığımdır doğrusunu Allah bilir) demişlerdir. Kur’an-ı kerimin manasını Eshab-ı kiram bile anlamakta güçlük çeker Resulullaha sorarlardı.

Abduhçu gence
Abduhçu genç asırlardır müslümanların ve âlimlerin dört mezhepten birine uymalarına tahammül edemiyor birkaç mezhepsizin kitabından aldığı ifadeleri kaynak gösterip bir mezhebe uymanın caiz olmadığını ispata kalkıyor. Bahsettiği kitapları kendisinin okumadığı herhangi bir mezhepsizin kitabından aldığı pek açıktır. Çünkü İmam-ı Şarani gibi büyük bir âlimin Mizanından nakil yapıp İmam-ı Ahmed’in müctehid bir hadis imamı olan Ebu Davud’a (Kimseyi taklit etme dini Resulullah ve eshabından öğren) dediğini bildiriyor. (Gördünüz mü Şarani de 4 mezhepten birine uymayı yasaklıyor) demek istiyor.

Abduhçu gencin bilmediği iki husus var. Birincisi her müctehid kendi ictihadı ile hareket eder. Başka bir müctehide uyması caiz değildir. İmam-ı Şafii hazretleri imam-ı a'zam hazretlerinin çok yüksek bir âlim olduğunu bildirdiği halde kendi ictihadlarına uymuştur.

İkinci husus imam-ı Şarani hazretleri 4 mezhebin hak olduğunu mutlaka bu 4 mezhepten birine uymak gerektiğini bildirmek için Mizan-ül-kübrayı yazmıştır. Dört mezhebin fıkıh bilgilerini anlatan Mizanın tercümesi de vardır. Zahiri ve bâtıni ilimlerin mütehassısı Abdülvehhab-ı Şarani hazretleri hadis ve fıkıh âlimi olup Şafii mezhebindedir. Mizanın sadece önsözünü okuyup buna uyan mezhepsiz olmaktan kurtulur.
Mizanın önsözünde buyuruluyor ki:
(Dört mezhepten birini taklit etmeyen dalalete düşer zındık olur başkalarını da yoldan çıkarmakta şeytana yardımcı olur. Bugün var olan 4 mezhebin hepsi haktır sahihtir. Birinin ötekisi üzerine üstünlüğü yoktur. Çünkü hepsi aynı din kaynağından alınmıştır.

Dört mezhebin imamları ve onları taklit eden âlimlerin hepsi her müslümanın 4 mezhepten dilediğini taklit etmekte serbest olduğunu bildirdiler. Allahü teâlâ amelde mezheplere ayrılmaktan razı olduğunu Habibi vasıtası ile bildirdi. Resulü bu ayrılığın rahmet olduğunu bildirdi. Müctehid olmayanın bir mezhebe uyması gerekir. Bir âlim ictihad derecesine yükselince kendi ictihadına uyması gerekir. İmam-ı Ahmed’in (İlminizi imamlarınızın aldıkları kaynaktan alın taklitçilikte kalmayın) sözü bunu göstermektedir.

Resulullah efendimiz Kur’an-ı kerimde kısa ve kapalı olarak bildirilenleri açıklamasaydı Kur’an-ı kerim kapalı kalırdı. Resulullahın vârisleri olan mezhep imamlarımız hadis-i şeriflerde mücmel olarak bildirilenleri açıklamasalardı sünnet-i nebeviyye kapalı kalırdı. Böylece her asırda gelen âlimler Resulullaha uyarak mücmel olanı açıklamışlardır. Nahl suresinin 44. âyetinde (İnsanlara indirdiğimi onlara beyan eyle) buyuruldu. Beyan etmek açıklamak demektir. Âlimler de açıklayabilselerdi ve Kur’an-ı kerimden ahkam çıkarabilselerdi Allahü teâlâ Resulüne sana vahiy olunanları tebliğ et der beyan etmesini emretmezdi.) (Mizan)

Dört mezhebe uyanlar birbirinin kardeşidir. İmanları aynıdır. Ameldeki bazı ayrılıkları da Allah’ın rahmetidir. Allahü teâlâ müctehid olmayanın bir müctehide uymasını emredip (...ve ülülemrinize itaat edin) buyuruyor. (Nisa 59)

Ülülemr nasslardan ahkam çıkarabilen âlimlerdir. (Nisa 83)

Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Ülülemr Fıkıh âlimleridir.) [Darimi]

İmam-ı Süyuti hazretleri İtkan tefsirinde İbni Abbas hazretlerinin (Ülülemr Fıkıh âlimleridir) buyurduğunu bildirmektedir.

Ülülemrin Fıkıh âlimi olduğu Tefsir-i kebirin 3. cildinin 375. İmam-ı Nevevi’nin Müslim Şerhinin 2. cildinin 124. sayfasında ve Mealim ve Nişapur tefsirlerinde de yazmaktadır. İsra suresinin (O gün her fırkayı imamları ile çağırırız) mealindeki 71. âyeti Ruh-ül beyan tefsirinde açıklanırken (Mezhebin imamı ile çağırılır. Mesela ya Şafii yahut ya Hanefi denilir) buyuruluyor.

İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
(Bir işin bir ibadetin sahih olması için dört mezhepten birine uygun olması gerekir. Bir ibadeti yaparken şartlarından biri bir mezhebe başka biri de başka mezhebe uygun olursa bu ibadet sahih olmaz.) (Redd-ül-muhtar s. 51)

S. Ahmed Tahtavi hazretleri Dürr-ül-muhtar haşiyesinin zebayih kısmında buyuruyor ki:
(Bugün her müslümanın 4 mezhepten birinde bulunması vaciptir. Dört mezhepten birinde bulunmayan Ehl-i sünnetten ayrılır. Ehl-i sünnetten ayrılan da sapık veya kâfir olur.)
İbni Hazm Şevkani Abduh Reşit Rıza Sıddık Hasan gibi mezhep düşmanlarının bir kısmı taklidi haram sayarak bir kısmı da telfîk yaparak birçok müslümanı dalalete sürüklemişlerdir.

Mezhepler kardeştir
Bir mezhepte bulunan Müslüman diğer üç mezhepteki Müslümanları kardeş bilir. Onları incitmez. Birbirlerini severler yardım ederler. Allahü teâlâ Müslümanların imanda birleşmelerini emrediyor. Böyle inanmaya Ehl-i sünnet denir. Bütün Müslümanların Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdikleri gibi inanmaları gerekir. Sonradan çıkan bid’at fırkalarının inanışlarının bozuk olduğunu bildiren muteber kitaplar çoktur.

Amelde mezheplerin bir olmayıp çok olmasının lüzumlu faydalı olduğu akıl ile de kolay anlaşılmaktadır. İnsanların yaratılışları birbirlerine benzemediği gibi sıcak çölde yaşayanlara bir mezhebe uymak kolay olurken kutuplara yakın yerlerde yaşayanlara başka mezhebe uymak kolay geliyor. Dağda yaşanlara bir mezhep kolay iken denizcilere bu mezhep güç oluyor. Bir hastaya bir mezhep kolay iken başka hasta için başka mezhep kolay oluyor. Tarlada çalışanlarla fabrikada çalışanlar için de bu ayrılış görülmektedir. Herkes kendine daha kolay gelen mezhebi seçip taklit ediyor veya bu mezhebe tamamen geçiyor.

Bid’at fırkalarının istedikleri gibi tek bir mezhep olsaydı ve herkes tek bir mezhebe uymaya zorlansaydı bu hâl çok güç hatta imkansız olurdu. Resulullah efendimizin rahmet olarak bildirdiği dört hak mezhepten birine uymak gerekir.

Kurtuluş fırkası
Sual: Piyasada çeşitli Müslüman gruplar var. Bunlardan sadece birisi doğru deniyor. O zaman dört mezhebin dördü nasıl hak olabilir? Bu konuda bir hadis var mıdır?
CEVAP
Bu ümmetin çeşitli gruplara ayrılacağı birisi hariç diğerlerinin bid’at fırkası olacağı onların da Cehenneme gideceği Resulullah efendimiz tarafından bildirildi. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
(İsrail oğulları 72 fırkaya ayrıldı. Ümmetim ise 73 fırkaya ayrılacaktır. Onlardan bir fırkanın dışında hepsi cehenneme gidecektir. Kurtulan fırka benim ve eshabımın yolu üzerine olanlardır.) [Tirmizi Darimi]

Dikkat edilirse sadece (Benim yolundan giden kurtulur) denmiyor (Eshabımın yolundan giden de kurtulur) buyuruluyor. Eshabının ictihadları farklı idi. Onun için amelde mezheplere ayrılmanın mahzuru olmaz hatta rahmet olduğu hadis-i şerifle de bildirilmiştir. Yukarıdaki hadis-i şerifte bildirilen fırka itikad yönüyle doğru olan fırka demektir. Hakiki âlimler bu hadis-i şerifteki kurtuluş fırkasının ehl-i sünnet vel cemaat fırkası olduğunu bildirdiler. İtikadda ayrılık olmaz. Onun için kurtulan tek fırka deniyor. Diğerleri bid’at fırkalarıdır. Bid’at ehli ise muhakkak Cehenneme gidecektir. Bir hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Sözlerin en doğrusu Allah’ın kitabı yolların en güzeli Resulullahın yoludur. İşlerin en kötüsü ise bid’attir. Her bid’at sapıklıktır her sapıklığın yeri de Cehennemdir.) [Buhari Müslim. Nesai]
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Dört mezhepten birine uyulmazsa
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» ****** ve dört şehir
» Dört mezhebe uymak

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
isimsizdeniz  :: İslamiyet :: İslamiyet-
Buraya geçin: